Ordin ANOFM nr. 491 din 25 Iunie 2020 pentru modificarea anexei nr. 3 la Ordinul ANOFM nr. 457/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevăzute de art. II alin. (2) din OUG nr. 92/2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea unor acte normative

Monitorul Oficial nr. 0566 din 30 iunie 2020


OMFP nr. 2056 din 25 Iunie 2020 pentru modificarea și completarea Normelor privind procedura de acordare a certificatului de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată și de eliberare a garanției pentru importurile de bunuri, aprobate prin Ordinul MFP nr. 4.121/2015


Monitorul Oficial nr. 0567 din 30 iunie 2020

Ordinul ANOFM nr. 491/2020 modifică documentația pe care o vor depune angajatorii ce doresc să deconteze procentul de 41,5% din salariul de bază la reînceperea activității, pentru acei salariați ce s-au aflat în șomaj tehnic pe durata stării de urgență sau a stării de alertă.

Potrivit OUG nr. 92/2020, angajatorii ce reîncep activitatea beneficiază de un sprijin acordat în bani, în procentul de 41,5% din salariul de încadrare, fără a depășii 41,5% din salariul mediu brut, pentru acei salariați ce au fost în șomaj tehnic minim 15 zile pe durata stării de alertă sau a stării de urgență.

Măsura se aplică pentru toți angajatorii.

Această măsură de sprijin este pe o perioadă de 3 luni, cu obligația menținerii angajării până la data de 31 decembrie 2020.

Angajatorii trebuie să depună la agențiile de șomaj, în format electronic, o documentație ce cuprinde:

  • O cerere tip;
  • Declarație pe propria răspundere – model tip;
  • Lista cu salariații pentru care se acordă măsura de sprijin – format tip.

Ordinul ANOFM nr. 491/2020 modifică tabelul cu lista salariaților pentru care se solicită plata sumei. Noutatea constă în faptul că se introduce o nouă coloană în acest tabel, ce reprezintă numărul de ore lucrătoare din luna pentru care se solicită decontarea sumei.

Ca și regulă generală, marii importatori ce au efectuat importuri din state terțe în anul anterior sau în ultimele 12 luni calendaristice, mai mari de 100.000.000 lei, și nu înregistrează debite bugetare restante, beneficiază de amânarea plății TVA în vamă, în anumite condiții prevăzute de OMFP nr. 4121/2015.

Pentru a se beneficia de scutire, aceștia trebuie să dețină Certificatul de amânare a TVA în vamă, eliberat de Direcția generală a vâmilor.

În anumite condiții, se va solicita o garanție egală cu suma obligațiilor vamale amânate la plată.

OMFP nr. 2056/2020 este tehnic și modifică punctual procedura de obținere a acestui certificat de amânare a TVA în vamă.

 

Sursa : bentaconsult.ro

Informatii contact

Legal Consult
Strada Doctor Carol Davila 93,
București 050453
Telefon: 0213149229
Fax: 0213149229
Email: office@legalconsult.ro

Aboneaza-te la Newsletter

Stabileste o intalnire →
In aceasta perioada trebuie sa fim solidari!
LegalConsult va ofera gratuit consultatii juridice, diverse puncte de vedere. Va invitam sa ne contactati pentru a comunica cu specialistii nostri, in timp real, la adresa de e-mail office@legalconsult.ro.

Totul este gratuit!
Din aceasta situatie putem iesi doar impreuna.

inchide