Masuri in privinta somajului tehnic pe durata instituirii starii de urgenta pe teritoriul Romaniei

Spre deosebire prevederile din continutului proiectului de ordonanta, actul normativ publicat in Monitorul Oficial stabileste urmatoarele masuri in privinta somajului tehnic pe durata instituirii starii de urgenta pe teritoriul Romaniei:

 

1.         Plata indemnizatiilor de care beneficiaza salariatii pe durata somajului tehnic de la bugetul de stat se acorda urmatoarelor categorii de angajatori:

 

-           cei care isi intrerup activitatea in baza deciziilor emise de autoritatile publice pe perioada starii de urgenta decretate (Horeca). Acesti angajatori trebuie sa solicite si sa obtina certificatul de situatie de urgenta emis de catre Ministerul Economiei;

-           cei care isi reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei si nu au capacitatea financiara de a efectua plata tuturor salariilor angajatilor lor. Anagajatorii din aceasta categorie beneficiaza de plata indemnizatiei pentru cel mult 75% dintre angajatii sai. Acestia vor depune o declaratie pe proprie raspundere din care sa reiasa (documente contabile cu privire la incasarile din ultimele 3 luni) faptul ca angajatorul inregistreaza o diminuare a incasarilor din luna anterioara depunerii declaratiei, cu un procent de minim 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020 si ca nu au capacitatea financiara pentru a plati toti salariatii

 

Mentionam ca nu toti angajatorii trebuie sa obtina certificatul de stare de urgenta, astfel cum era prevazut in proiectul de lege, ci doar cei care si-au intrerupt activitatea in baza deciziilor emise de autoritatile publice.

 

2.         Angajatorii vor depune, prin posta electronica (e-mail) la ATOFM cererea potrivit modelelor anexate Ordonantei, insotite de:

-           lista salariatilor aflati in somaj tehnic, intocmita conform anexei 3 a Ordonantei;

-           declaratia pe proprie raspundere, mai sus mentionata.

 

3.         Cererea si documentele atasate acesteia se depun in luna curenta, pentru plata indemnizatiei din luna anterioara. 

            Plata indemnizatiilor se face in cel mult 30 de zile de la data depunerii cererii.

Informatii contact

Legal Consult
Strada Doctor Carol Davila 93,
București 050453
Telefon: 0213149229
Fax: 0213149229
Email: office@legalconsult.ro

Aboneaza-te la Newsletter

Stabileste o intalnire →
In aceasta perioada trebuie sa fim solidari!
LegalConsult va ofera gratuit consultatii juridice, diverse puncte de vedere. Va invitam sa ne contactati pentru a comunica cu specialistii nostri, in timp real, la adresa de e-mail office@legalconsult.ro.

Totul este gratuit!
Din aceasta situatie putem iesi doar impreuna.

inchide