Procedura de acordare a somajului tehnic potrivit OUG nr. 30/2020, modificata prin OUG nr. 32/2020

La initiativa Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, Guvernul Romaniei a adoptat ordonanta de urgenta prin care toate institutiile publice din Romania sunt obligate sa accepte documente semnate electronic și sa raspunda solicitarilor depuse de catre cetateni tot in format electronic.

Platforma Aici.gov.ro are ca prima functionalitate acordarea posibilitatii companiilor de a -si depune in mod electronic documentatia necesara pentru acordarea somajului tehnic .

Etapizat, toate institutiile publice din Romania se vor putea inrola pentru a raspunde solicitarilor cetatenilor in format electronic.

 

CINE POATE BENEFICIA DE INDEMNIZATIA DE SOMAJ TEHNIC?

  • Salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate.

CARE ESTE CUANTUMUL INDEMNIZATIEI CARE SE PLATESTE DIN BUGETUL ASIGURARILOR PENTRU SOMAJ?

  • Cuantumul indemnizatiei care se platește din bugetul asigurarilor pentru șomaj este egala cu 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din caștigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 (Legea nr. 6/2020). Caștigul salarial mediu brut conform legii este de 5.429 lei. Indemnizatia platita din bugetul asigurarilor pentru șomaj nu poate fi mai mare de 4.072 lei.

CAND SE DEPUN DOCUMENTELE?

  • Documentele se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

CUM, UNDE SI CAND SE FACE PLATA?

  • Sumele solicitate din bugetul asigurarilor pentru somaj se platesc de catre AJOFM/ ANOFM Bucuresti in contul angajatorului (cont deschis la banca comerciala, indicat in cerere), in termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor. In termen de 3 zile lucratoare de la primirea sumelor, angajatorii platesc indemnizatiile salariatilor pentru care s-au solicitat.

DOCUMENTE NECESARE PENTRU OBTINEREA SOMAJULUI TEHNIC

  • Cerere Acordare a Somajului Tehnic
  • Decralaratie pe Propria Raspundere
  • Lista de Angajati

PAȘI DE URMAT:

  1. ACCESAREA PAGINII WEB
  1. Se va selecta procedura și Agentia teritoriala din raza teritoriala unde isi are sediul angajatorul
  2. Se introduc datele de contact: nume si prenume, denumire și adresa de e-mail;
  3. Se vor descarca formularele tip, se vor semna electronic, se vor incarca documentele semnate si apoi se va accesa butonul TRIMITE DOCUMENTELE INCARCATE.

Cererea angajatorului este identificata printr-un numar unic de inregistrare. In urma trimiterii solicitarii, atat angajatorul, cat și un reprezentant AJOFM primesc un e-mail de inștiintare. Odata ce este solutionata cererea, angajatorul primește un e-mail cu documentul de raspuns semnat electronic in prealabil de catre functionarul public al AJOFM.

Angajatorul poate fi contactat pe adresa de e-mail in privinta incarcarii unor documente suplimentare sau reincarcarea documentelor transmise anterior, in situatia in care reprezentantii Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca corespunzatoare sediului social al angajatorului vor solicita acest lucru.

E-mail-ul contine un link care il directioneaza pe angajator catre o pagina web (platforma Aurachain). Pentru a putea avea acces la informatii, odata cu accesarea link-ului angajatorul primeste un cod unic de autentificare pe e-mail, urmand sa fie introdus in sectiunea Cod de access. Codul transmis este valabil timp de 10 minute. In situatia in care utilizatorul nu introduce codul transmis in intervalul respectiv, codul poate fi regenerat accesand optiunea “Retrimite codul”.

Angajatorul incarca, pe rand, documentele aditionale solicitate de AJOFM si confirma completarea acestora prin butonul “Submit data”, selectarea optiunii “Transmite Documente” si “Submit” ca si decizie finala.

Odata ce solicitarea este solutionata, angajatorul primeste pe e-mail documentul de raspuns.

 

Sursa: anofm.ro

Informatii contact

Legal Consult
Strada Doctor Carol Davila 93,
București 050453
Telefon: 0213149229
Fax: 0213149229
Email: office@legalconsult.ro

Aboneaza-te la Newsletter

Stabileste o intalnire →
In aceasta perioada trebuie sa fim solidari!
LegalConsult va ofera gratuit consultatii juridice, diverse puncte de vedere. Va invitam sa ne contactati pentru a comunica cu specialistii nostri, in timp real, la adresa de e-mail office@legalconsult.ro.

Totul este gratuit!
Din aceasta situatie putem iesi doar impreuna.

inchide